Wednesday 14 March 2012

House Hunting - Part 1

As Salam...

Misi pencarian rumah kembali lagi. Serious! Hahaa..

Kali ni memang kena betul-betul serius. Cari rumah untuk dibeli. Asik menyewa jer, tak ke mana. Rugi lagi adalah.. Huhuuu... Rumah yang Eey duduk sekrang sewanya dalam RM700 sebulan. dan Eey dah tinggal sini dalam 3 tahun. Bayangkan dah berapa banyak duit yang dihabiskan untuk bayar sewa saja. RM 700 x 12 bulan x 3 tahun = RM 25,200.00. By the end, rumah tu tetap milik orang lain, bukan rumah kita.

Oleh itu, memang macam mana pun, Eey kena mulakan balik misi mencari & membeli rumah yang bersesuaian kali ini. Tidak boleh bertangguh lagi. Tahun makin tahun, harga rumah makin tinggi. Kalau makin rendah, tak pe la jugak, kan?!

Minggu-minggu yang lepas, Eey & En F dah pergi tengok beberapa rumah yang bersesuaian, tapi belum rezeki kami lagi. Ada satu rumah tu Eey & En F dah betul berkenan, tapi kami lambat inform jer. Maka, terlepas peluang. Nampaknya, kali ini kalau dah jumpa rumah yang sama-sama berkenan kenalah cepat-cepat beritahu & block pada agent rumah tersebut.

Hmmm... Malam nanti ada satu lagi appointment untuk view rumah. Harap sangat rumahnya ok dan bersesuaian dengan kami. Moga dipermudahkan segalanya. Amin. 

0 comments: