Wednesday 21 March 2012

Anak-anak tak sihat, Ibu Alergi

As salam...

Minggu lepas, anak-anak Eey kurang sihat semuanya. Aiq batuk, selsema dan demam. Manakala Ayish pula selsema dan batuk juga.


Agak kelam kabut juga bila Aiq beberapa kali muntah-muntah ketika batuk. Dua kali jugalah bawa Aiq ke klinik. Risau... Kalau-kalau kena jangkitan atau sesuatu yang lebih buruk. Namun, Alhamdulillah, semuanya tidak seperti yang difikirkan. Anak-anak beransur sihat hari ke hari. :)


Habis sudah kisah anak-anak, Ibunya pula terkena alergi. Entah dari mana puncanya pun belom dapat dikenal pasti. "Hmmm... lepas satu, satu ujian Allah nak bagi. Insya'Allah akan kuhadapinya dengan tabah, Amin".


Dalam seminggu jugalah Eey kena alergi ni. Asik ulang alik ke in house klinik di office je. Doktor pun pening, hari-hari muka yang sama jer yang datang, haha.. Tak tahan wooo, garu sana garu sini. Rasa macam nak guling-guling pun ada, haha. Sampai sekarang pun masih ada lagi alergi ni. Entah dari mana puncanya pun Eey kurang pasti. Suspected dari punca air. Tapi En F tak kena laa pulak, anak-anak pun ok jer. Huhuhuuu... Cuma Eey sorang jer yang alergi. Alergi ni pulak ada masa-masanya yang tertentu laa pula. Pagi dan petang sahaja. Kemudian akan hilang dengan sendirinya. Harapnya cepatlah sembuhnya, Amin.

0 comments: