Friday 22 June 2012

Three Musketeers

As Salam...

Bila tiba hujung minggu jer, mood untuk menulis dah ke laut bagai. Lagi-lagi sekarang kat rumah dah tidak ada internet line. En F dah potong semenjak liputan internet di kawasan rumah Eey ini tidak stabil. Kejap ada, kejap tiada... Macam biskut pula.

Selalunya waktu hujung minggu Eey dan En F akan membawa Aiq & Ayish bermain bola di padang. Aiq sememangnya suka bermain bola. Jika di rumah Aiq sering dimarahi kerana tendangan-tendangannya yang kuat dan mengganggu. Lagipun amat tidak sesuai bermain bola di dalam rumah kerana ruangan yang sempit.

Hari Ahad yang lepas, kami meluangkan masa bersama Aiq & Ayish di padang sekitar Dataran Shah Alam sekali lagi. Amat puas hati bawa anak-anak ke sini. Padangnya yang luas masih mampu menampung kebanjiran warga Shah Alam yang sama-sama datang menghabiskan waktu hujung minggu mereka di sini.

Aktiviti selepas bermain bola... Makan-makan :p

Selalunya kami akan menghabiskan masa dalam sejam dua melayan ketetah anak-anak di sini. Kadang-kadang nak mengajak mereka pulang pun agak susah.

Melayan anak-anak

Apa pun aktiviti riadah sepeti ini memang seronok. Cuma tidak selalu dapat dilakukan kerana kesuntukan masa dengan pelbagai aktiviti lain di hujung minggu.

 





0 comments: