Saturday 23 June 2012

Ayish turn 1

As Salam...

Alhamdulillah... Hari ini Ayish genap setahun.

"Ayish, hadirmu dalam kemelut yang paling besar dalam hidup Ibu. Memberi Ibu seribu kekuatan untuk bertahan. Setahun berlalu sudah. Segala dugaan dan rintangan kita harungi bersama. Moga kekuatan ini akan berkekalan. Juga semoga Ayish akan membesar menjadi anak yang soleh, dapat menjaga Ibu dan keluarga... Amin."

Ayish ketika bayi.

Tanggal 23hb Jun 2011, Ayish selamat dilahirkan di Hospital Putrajaya. Masih segar lagi detik itu dalam ingatan Eey. Abang Iqi dan Ummi yang bergegas menghantar Eey ke Hospital Putrajaya selepas kami makan malam. Ayish disambut oleh En F yang tegar menemani Eey di bilik bersalin. Alhamdulillah, kelahiran kedua ini dipermudahkan olehNya. Ayish lahir tidak sampai satu jam, selepas Eey dimasukkan ke bilik bersalin.

Gelagat Ayish

Dari kecil lagi Ayish amat-amat sayangkan Abangnya, Aiq. Amat-amat suka jika dapat mendengar suara Aiq, apatah lagi jika dapat bermain bersama. But kids will always be a kids... Sometimes they had fun, sometimes they'll fight.

Ayish...

Ayish juga, seorang anak yang amat-amat manja dan mendambakan penuh perhatian Eey dan keluarga. Mempunyai banyak keletah yang tidak terjangka. Peneman di kala duka, penghibur di kala lara...

Ayish dan makanan tidak dapat dipisahkan...

Apapun, kehadiran Ayish menyerikan hidup kami. Mengeratkan yang terungkai, melengkapkan yang terurai. Moga Ibu dapat mendidikmu sebaik mungkin. Moga dapat menjadi anak yang soleh, bijak, bersopan, menghormati dan yang semua yang terbaik sebagai seorang khalifah di bumi Allah ini. Amin.
 


3 comments:

Mak Wardah said... [Reply]

Salam kenal...comelnya anak2, semoga sentiasa diberkatiNYA.

☆♥L@dy @yU♥☆ said... [Reply]

happy belated bufday to ayish
kawaii ne
moga membesar jadik anak yg solehah but ibu dan ayah IA

Hanis MY said... [Reply]

Otanjyoubi omedetou buat ayish. Moga berjasa pd ibu bapa bila bsr nnti