Thursday, 17 May 2012

Dataran Kemerdekaan Shah Alam

As Salam...

Hujung minggu lepas, Eey dan En F bawa anak-anak main bola kat padang berhampiran dengan Dataran Kemerdekaan, Shah Alam. Punya laa ramai orang di sini waktu petang, lagi pulak hujung minggu.

Dengarnya, setiap malam minggu (Jumaat, Sabtu & Ahad), ada bazar yang dibuka sekitar dataran ini. Tapi tak de laa Eey ke bazar tersebut. Cuma temankan anak-anak bermain bola sahaja.

Aksi dua beranak...

Cukup suka Aiq dapat main bola di padang. En F layankan sahaja. Kejap je Aiq dah berpeluh-peluh sebab berlari ke sana sini mengejar bola. Nasib baik sebelum ke sini, dah belikan air buat bekalan. Dapat laa Aiq hilangkan penat dan dahaganya.

Aiq & bolanya...

Manakala Ayish pula, layan je tengok Abangnya bermain bola. Mengantuk sebenarnya Ayish ni. Cuma sejam sahaja tidurnya tadi.

Ayish pun nk join skali.

Dah penat layankan Aiq, En F ajarkan Ayish pula bermain bola. Dalam mengantuk pun, boleh lagi Ayish bermain bola. Hmmmm... biasa laa budak-budak, asal dapat main dah cukup gembira. Sampaikan tak tidur pun tak pe.

Hebat tak Ayish ?

Kami beredar dari sini sebelum magrib. Alhamdulillah, anak-anak cukup gembira dapat menghabiskan masa bersama. Sampaikan Aiq tak nak balik, sebab seronok sangat dapat bermain bola bersama. Insya'Allah ada kelapangan nanti pasti Eey akan bawa lagi anak-anak ke sini.

0 comments: