Tuesday 17 July 2012

Dinner @ Tony Roma's Cineleisure Damansara

As Salam...

Hari minggu yang lepas, Eey paksa ajak En F ke Ikea. Masih lagi ingin mencari-cari kelengkapan dapur idaman. Begitulah hajat di hati. En F yang kurang sihat terpaksalah mengikutkan hasrat isteri tersayang ini, hahaaa... Lagipun, En F mengidam teringin untuk menikmati makan malam di Tony Roma's katanya.

Kami ke Ikea dah lewat petang, tetapi umat manusia masih ramai. Kebiasaannya hujung minggu begini jalan ke pusat membeli belah memang padat. Alhamdulillah, dapat juga kami tempat parkir yang berdekatan dengan entrance. Jadi tidak perlu berjalan jauh (huhuhuuu... amat sayang sekali daku pada lemak2 terkumpul ini).

Sampai di Ikea, kami ke pameran untuk bahagian dapur. Owh! Ikea cuma ada dua jenama sahaja untuk dapur pilihan, Fagor dan Whirlpool. Juga design yang ditawarkan adalah agak terhad. Hmmm... Nampaknya tidak tercapai juga hasrat dihati untuk memiliki dapur idaman. Mungkin rezeki di tempat lain, agaknya.

Memilih dapur untuk Ibu...

Selesai sessi meronda di Ikea, kami ke Cineleisure untuk makan malam di tempat pilihan En F. Ini pertama kali kami makan di Tony Roma's. Sebelum ini pernah bercadang untuk ke sini, tetapi senantiasa ada sahaja halangannya.
 

Menu untuk Aiq & Ayish

Untuk anak-anak Eey cuma pesan satu set Kid's Meal sahaja. Cukuplah untuk Aiq & Ayish kongsikan bersama. Chicken fillet menjadi pilihan Eey sebab Aiq memang sukakan nugget @ ayam bersama fries. Ayish pula tidak memilih dalam hal-hal yang berkaitan dengan makanan. Apa yang ada, semua pun Ayish makan.

 Pilihan En F

Manakala untuk En F dan Eey, kami memilih beef ribs untuk makan malam. Cumanya hidangan yang berbeza, disamping dua side dish. Pertama kali juga kami makan beef ribs ini. Jika sebelum ini, kami hanya makan steak, salmon atau pasta jika ke restoran makanan barat. Minuman pula, Ice lemon tea untuk Eey dan anak-anak dan air berkarbonat  untuk En F.

Hidangan untuk Eey

Alhamdulillah, kenyang :)

Tercapai juga hasrat untuk makan di sini. Cuma untuk tekak kami, kami lebih sukakan makanan di TGIF berbanding Tony Roma's ini. Lain orang, lain pandangannya barangkali. Apapun, kami selamat sampai di rumah setelah menghabiskan masa di Ikea dan Cineleisure bersama.

5 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said... [Reply]

tak pernah try mkn pun kat TGIF or tony roma`s ni nangesss JAKUN la snagat khen....

Eey said... [Reply]

@??L@dy @yU?? I pun Jakun gaks, tapi segan nk ngaku. Syyyhhhhh...
:p

☆♥L@dy @yU♥☆ said... [Reply]

maybe the reason ai x duduk area kl or slgr dulu...just kedah & penang so mana la semua tue ngeee...

Hanis MY said... [Reply]

best2 suka sgt tony romas tang rib tu teringat2... akun jugak, tahu tempat ni bila akak bawa g makan sana hehe

☆♥L@dy @yU♥☆ said... [Reply]

wahhh ken kun otosan dah gi ekkk...harus nak ajaq my sis terjah gak nnt...ader buat pakej buka puasa x kat sana ekkk